۵ بازی کژوال برتر موبایلی که باید به سراغشان بروید

تجربه‌ای متفاوت از عناوین موبایلی

بازی‌های موبایلی در طی چندسال اخیر دچار پیشرفت‌های بسیاری شده‌اند. پتانسیل‌های پلتفرم موبایل بقدری زیاد بود که بازی‌سازها شروع به ساخت عناوین باکیفیتی روی پلتفرم موبایل کردند و شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که ما امروزه شاهد ورود عناوین کنسولی به دل پلتفرم موبایل نیز هستیم. این امر که امروزه بازی‌های موبایلی تبدیل به شاهکارهایی مثال زدنی شده‌اند، غیرقابل انکار است؛ منتهی اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که علاقه‌ چندانی به تجربه بازی‌های بزرگ موبایلی ندارند، آپا پلتفرم موبایل هنوز هم می‌تواند گزینه جذابی برای کاربران و طرفداران دنیای بازی‌های ویدیویی باشد؟

بازی‌هایی که در کمال سادگی، تجربه‌ای عامه‌پسند از یک بازی موبایلی خواهند بود و دنیاهایی رنگارنگ را به تصویر خواهند کشید. پس کمربندتان را سفت ببندید تا کارمان را از دنیای ناشناخته‌های پلتفرم موبایل شروع کنیم.

The Battle Cats


بازی کژوال

بازی موبایلی The Battle Cats احتمالا یکی از بامزه‌ترین عناوین تاور دیفنسی است که می‌توانید روی این پلتفرم پیدایش کنید. جالب است بدانید که این بازی علاوه‌ بر پلتفرم موبایل، برای پلتفرم نینتندو سوئیچ نیز منتشر شده. شما در دنیای بازی The Battle Cats؛ وظیفه کنترل و فرماندهی یک جنگ گربه‌ای را برعهده خواهید داشت. شما باید با استفاده از این گربه‌ها، از ساختمان‌هایتان در مقابل ارتش بزرگ زامبی‌ها و بیگانگان فضایی محافظت کنید.

بنابراین اگر به دنبال تجربه یک بازی کژوال با بن‌مایه تاور دیفنس هستید، بازی موبایلی The Battle Cats بهترین گزینه شما در این لیست است. این بازی به دلیل گرافیک کارتونی – فانتزی خودش و همچنین گیم‌پلی هیجان‌انگیزی که دارد، قابل ستایش است.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Pocket World 3D


بازی کژوال

اگر به ساخت و ساز، معماری و نهایتا لگو علاقه‌مندید، بازی موبایلی Pocket World 3D بهترین گزینه شما در این لیست است. Pocket World 3D دوست ندارد که خودش را بیش از حد پیچیده کند، البته این به معنای بد بودن بازی نیست، بلکه کاملا برعکس! Pocket World 3D روایتی عالی از پازل‌های آرامش‌بخش است که بدون ریخت و پاش‌های اضافه، تنها چیزی‌که از شما می‌خواهد، ساخت یک ساختمان زیبا و جذاب است.

Pocket World 3D صرفا یک بازی ساده نیست! بلکه سفری دوست داشتنی به دور دنیاست! جایی‌که این بازی به شما این امکان را می‌دهد که ساختمان‌های مختلف در سراسر جهان را بسازید و گاهی نیز؛ ماموریت ساخت یک فروشگاه قدیمی را به شما واگذار می‌کند. متاسفانه این بازی تنها برای سیستم عامل اندروید منتشر شده و خبری از نسخه iOS بازی موبایلی Pocket World 3D نیست، منتهی اگر به این بازی علاقه‌مندید، شاید بهتر باشد که به سراغ جایگزینش؛ یعنی بازی موبایلی Pocket World: New Journey بروید.

دانلود برای اندروید

I Love Hue


در بین تمامی سال‌هایی که مخاطب بازی‌های موبایلی بودم؛ بازی I Love Hue یکی از فوق‌العاده‌ترین چیز‌هایی بود که تجربه‌اش کردم. ایده ترکیب یک بازی موزیکال و سبک پازل؛ بقدری که باید جذاب بنظر می‌رسید که استودیوی Zut بخواهد از دل چنین ایده‌ای بازی موبایلی I Love Hue را بسازد. این بازی یک عنوان پازل‌محور با استفاده از موزاییک‌های رنگی است. جایی‌که باید هر طیف رنگی را درست با کاشی‌های مناسبش پر کنید تا پازل‌های بازی را پشت سربگذارید.

I Love Hue به لطف استفاده از فضایی موزیکال و آرامش‌بخش و همچنین بن‌مایه یک بازی کژوال؛ موفق‌ شده تا فضایی جذاب را از یک بازی موبایلی به تصویر بکشد. اگر به هردلیلی روزی خسته‌کننده و پر تنش داشتید، بازی موبایلی I Love Hue را نباید از دست بدهید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Sumikko Gurashi: Our Puzzling Ways


بازی کژوال

تاکنون بازی‌های مختلفی از فرنچایز دوست داشتنی Sumikko Gurashi راهی پلتفرم موبایل شده‌اند، منتهی فکر می‌کنم که بازی Sumikko Gurashi: Our Puzzling Ways یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌تواند در این لیست جایی داشته باشد. Sumikko Gurashi: Our Puzzling Ways مانند دیگر بازی‌های این لیست نیز، یک عنوان کژوال مبتنی بر المان‌های پازل‌محور است که توسط استودیوی Imagineer برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرده است.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Grindstone


بازی کژوال

بازی Grindstone یکی دیگر از آن دسته از عناوین کژوال موبایلی است که باید به سراغش بروید. این بازی در سال ۲۰۱۹ تحت عنوان یک بازی سبک پازل برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد و پایش به نینتندو سوئیچ و کامپیوترهای شخصی نیز باز شد. مراحل متنوع و جذاب بصری بازی Grindstone از جمله دلایلی بود که این بازی موبایلی را در راس دید کاربران و منتقدان قرار داد و خیلی زود آن را در راس برترین بازی‌های موبایلی قرار داد.

اگر تازه‌وارد هستید، شاید در ابتدا بازی موبایلی Grindstone آنطوری که باید شما را سرگرم نکند، منتهی هیچ جای نگرانی نیست! زیرا Grindstone بقدری پتانسیل دارد که بخواهد شما را به آرامش برساند و سعی دوست داشتنی را به شما انتقال دهد.

دانلود برای iOSمنبع: TheGamer

دیدگاهتان را بنویسید