اساسین‌های سری Assassin’s Creed؛ از بدترین تا بهترین!

انتخابی سخت از بین قاتل‌های حرفه‌ای

از زمان عرضه اولین نسخه از سری بازی‌های Assassin’s Creed تا نسخه Valhalla ما در نقش کاراکترهای بسیار زیادی بوده‌ایم. از دزد دریایی گرفته تا شخصی که در انقلاب سیاسی یک کشور دست دارد. برخی از این کاراکترها دارای شخصیت قوی، دوست‌داشتنی و به یادماندنی بودند حال آن‌که بعضی‌ها هم شخصیت‌های مقوایی‌ بودند که فقط لباس زیبایشان را به تن می‌کردند و هیچ ویژگی خاص شخصیتی‌ای نداشتند. حال در این مقاله سعی کردیم تا لیستی از بهترین کاراکترهای بازی را جمع‌آوری کنیم و به ویژگی‌های هر کدام نگاهی بیاندازیم.

۱۶. کانر کنوِی (Connor Kenway)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed III

کانر پتانسیل این را داشت تا به یکی از جذاب‌ترین پروتاگونیست‌های سری تبدیل شود. مادر وی از بومیان آمریکا و پدرش هم مردی انگلیسی بود. وی در زمان تنش بین آن دو فرهنگ به دنیا آمد و نقش مهمی را در انقلاب آمریکا داشت. نویسندگان بازی اما یک مورد را درباره او جا انداخته بودند و آن هم خصوصیات شخصتی او بود. کانر به شکل فوق‌العاده‌ای حوصله سربر، جدی و ترش‌رو بود و همین باعث شد تا کاراکتر او آنقدرها هم جالب از آب در نیاید.

۱۵. آیا (Aya)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed Origins

آیا دومین کاراکتر قابل بازی در نسخه Origins محسوب می‌شود (گرچه تقریبا در بیشتر مواقع با بایک بازی می‌کنید). او در بازی زنی قوی و بااراده معرفی می‌شود اما بخاطر آن که زمان زیادی را با آیا نمی‌گذارنیم هویت و شخصیت و به شکل کامل برایمان مشخص نمی‌شود. پیمان این دو رگه یونانی-مصری با کلئوپاترا باعث شد تا اختلافی بین وی و بایک ایجاد شود. به هر حال این شخصیت مصمم سزاوار مدت زمان بیشتری بود.

۱۴. آرنو ویکتور دورین (Arno Victor Dorian)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed Unity

آرنو هم شخصیت انقلابی دیگر (اینبار مربوط به فرانسه) سری محسوب می‌شود. او از خانواده‌ای ثروتمند و در شهر ورسای فرانسه متولد شد و پس از افتادن در زندان باستیل تبدیل به یک اساسین شد. آرنو به مانند کانر عقبه جالبه‌ای دارد. این قاتل فرانسوی کارش را مقتدرانه، جذاب و بدون تکیه به کیش و عقیده‌ای خاص شروع کرد اما خب در طول داستان کم کم موارد جذاب شخصیت او از بین رفته و او هم به یک شخصیت معمولی تبدیل می‌شود.

۱۳. شِی پاتریک کورمک (Shay Patrick Cormac)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed Rogue

شی عضو جذابی از شخصیت‌های Assassin’s Creed محسوب می‌شود چرا که در کل او اصلا یک اساسین نبوده و هم اکنون یک تمپلار محسوب می‌شود. به هر حال اما حتی اگر وی برای افراد بد هم کار کند، بخاطر سابقه اساسین بودنش همیشه خطر او را تهدید می‌کند. شی در عین اینکه فردی سرسخت و بی‌رحم است از ضعیف کشی خودداری کرده و گاهی هم رحم خود را به اطرافیان نشان می‌دهد.

۱۲. ایوی فرای (Evie Frye)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed Syndicate

ایوی فرد حرفه‌ای و سرسخت‌تری از برادرش جیکوب است اما وی خبطی که الطائر و کانر کردند را مرتکب نشد و نگذاشت عقیده و کشیش شخصیت او را تعریف کند. از دیگر ویژگی‌های ایوی داشتن حس شوخ طبعی و همچنین انسانیت در عین داشتن ظاهر سخت و خشنش است. این قاتل انگلیسی نقش یک خواهر مراقب را به خوبی ایفا کرد و توانست به شکل واقعا خوبی از برادرش حفاظت کند. ایوی شخصیتی توانا، باهوش و احساساتی داشت. از او به عنوان یکی از تحسین برانگیزترین رهبران بازی یاد می‌کنند.

۱۱. اَوِلین دِ گرانپره (Aveline de Grandpré)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed III: Liberation

اَوِلین در میان ثروت و قدرت در نیواورلئان به دنیا آمد. او شاهد بی عدالتی و نفاق در پدیده بردگی بود و همچنین رخ دادن اتفاقات متعدد در زندگی‌اش دست آخر او را متعاقد به پیوستن به باقی اساسین‌ها کرد. اَوِلین یکی از شخصیت‌های اسپین‌آف بازی Assassin’s Creed III بوده و به عقیده بسیاری از گیمرها شخصیت بسیار جذاب‌تری نسبت به کانر داشت. این که خودش در آزادی و ثروت قرار داشت و دوستانش در بند اسارت بودند شخصیت او را تکان داد و به وی را کاملا به فرد دیگری تبدیل کرد.

۱۰. جیکوب فرای (Jacob Frye)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed Syndicate

جیکوب فردی مغرور، سرکش و شوخ‌طبع بوده و به همین دلیل است که به یکی از بهترین قهرمان‌های سری اساسین کرید تبدیل شده چرا که به نظر می‌رسد او واقعا از زندگی‌اش لذت می‎‌برد. حتی می‌توان گفت هیچ‌گاه جیکوب را خوش‌حال‌تر از وقتی که در خیابان‌های لندن درحال جنگ و دعواست پیدا نمی‌کنید! البته او یکی از مدافعین سرسخت افراد ستم‌دیده هم هست و همین باعث می‌شود تا راه پدرش را ادامه بدهد.

۹. الکسیوس (Alexios)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed Odyssey

یکی از ویژگی‌های جالب نسخه Odyssey امکان بازی با یکی از دو کاراکتر زن و یا مرد است. البته دیالوگ‌های هر دو یکسان خواهد بود اما سرانجام هر کدام از آن‌ها بسیار با یکدیگر تفاوت دارد. به هر حال اما کاراکتری که الکسیوس به نمایش گذاشت ویژگی منحصر به فردی نداشت و بسیار ساده و تکراری ساخته شده است.

۸. هیثم کنوی (Haytham Kenway)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed III

هر چقدر هم که نسخه 3 اساسینز کرید بد بود اما یک نکته بسیار عالی داشت و آن هم وجود یکی از بهترین کاراکترهای سری در آن بود. ابتدا هنگامی که بازی را آغاز می‌کنید در نقش هیثم هستید و وی هم به سرعت شخصیت پیچیده خود را به نمایش می‌گذارد. ویژگی‌های خوبی در شخصیت او دیده می‌شود گرچه ممکن است با برخی از کارهایش ناامیدمان می‌کند اما جذابیت جیمزباند مانندش و بی‌رحمی‌ای که دارد کاری می‌کند تا هنگام بازی کردن در نقش وی لذت کافی را ببریم. البته پس از آن کانر به میدان می‌آید و همه چیز را خراب می‌کند!

۷. ایوور مذکر (Male Eivor)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed Valhalla

ایوور قهرمان فوق‌العاده‌ای است. بین نسخه مرد و زن کاراکتر هم اشتراکات بسیار زیادی وجود دارد. اما صداگذاری و موشن کپچر ایوور مذکر به شکل سخت‌تری از نسخه مونث آن انجام شد. ایوور مرد فردی ساکت‌تر و متفکر نشان داده می‌شود اما شجاعت و جسارتی که آیور مونث را به یک کاراکتر برجسته تبدیل می‌کند، ندارد.

۶. بایک (Bayek)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed Origins

نسخه Origins در اواخر مصر باستان و جایی که فرهنگ روم و یونان در حال ورود به مصر بودند جریان دارد. شخصیت اصلی داستان فردی است که هم عمیقا به سنت‌ها و ادیان احترام می‌گذارد و هم می‌تواند فردی جذاب و بذله‌گو باشد. کودکان و مشکلاتشان پس مرگ پسرش تبدیل به یکی از نقاط ضعف او شدند و قسمت تاریک وجودش را مبهم ساختند. اما خوبی ذاتی و غریزه طبیعی بایک به کمک به دیگران همیشه قسمتی از ویژگی‌های مهم شخصیت بایک را می‌سازند.

۵. ادوارد جیمز کنوِی (Edward James Kenway)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed IV: Black Flag

این دزد دریایی ولزی حداقل در اوایل بازی بیشتر از اینکه به فکر عقیده و کیش خود باشد به فکر شهرت، جواهرات و افتخارات خود بود. شوخ‌طبعی بی‌حد و حصر او باعث شده تا این رفتارش هم به دیگران انتقال پیدا کند. او در خلال بازی و طی ماجراجویی‌های کارائیبی خود به شخصیت عمیق‌تری رشد پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد تا باقی عمر خود را به شکل یک اساسین در آید. البته این‌ها باعث نمی‌شود تا او عشقش به دریا را از دست بدهد.

۴. الطائر ابن لا أحد (‎ (Altaïr Ibn-La’Ahad

حضور در نسخه: Assassin’s Creed و Revelations

یک جورهایی می‌توان او را اساسین اصلی و آغاز یک افسانه نامید. البته از الطائر به عنوان یکی از بحث‌برانگیزترین شخصیت‌های بازی هم یاد می‌شود. بعضی‌ها او را بهترین و بعضی‌ها هم او را کسل‌کننده‌ترین شخصیت تمام نسخه‌های سری می‌دانند. نظرات زیادی راجع به مقدار خسته‌کننده بودن وی وجود دارد که گفته می‌شود به همان دلیل هم یوبی‌سافت در نسخه بعدی سراغ شخصیت کاملا متفاوتی رفت. اما با این اوصاف اصلا نمی‌توان منکر اهمیت وی شد.

۳. کاساندرا (Kassandra)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed Odyssey

با این‌که تمام حرف‌های کاساندرا به مانند اکسیوس است اما کاساندرا در طول مراحل بازی شخصیت سرگرم‌کننده‌تری دارد. او فردی تندخو و کاریزماتیک، سرسخت و جذاب دارد و یکی از بهترین شخصیت‌های بازی محسوب می‌شود. او خود را در جنگ با فرقه‌ای شیطانی می‌بیند و تلاش می‌کند تا پدر و مادر خود را پیدا کند. ناگفته نماند صداگذار این شخصیت هم کمی از جذابیت اتزیو را توانسته به این شخصیت اهدا کند.

۲. ایوور مونث (Female Eivor)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed Valhalla

ایوور مونث در مواجهه با دوستانش شخصیتی شوخ‌طبع، دوست‌داشتنی و آرام از خودش نشان می‌دهد. اما هنگامی که دشمن بر سر راهش قرار می‌گیرد شخصیت او دگرگون شده و به فردی خشن و پرخشم تبدیل می‌شود. تضادی که ایوور مونث در شخصیت خود دارد او را در بین بهترین شخصیت‌های فرانچایز قرار داده.

۱. اتزیو آدیتوره دا فیرنزه (Ezio Auditore da Firenze)

حضور در نسخه: Assassin’s Creed II, Brotherhood, Revelations

خب بالاخره به انتهای مقاله و مشخصا بهترین شخصیت سری اساسینز کرید و حتی یکی از بهترین شخصیت‌های تاریخ ویدئو گیم رسیدیم. اتزیو از همان ابتدای نمایشش خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها شناخته شد. اتزیو شخصیتی است که در سه بازی مجزا از فرانچایز اساسینز کرید حضور داشته و به همین دلیل فرصت بسیار مناسبی برای یوبی‌سافت پیش آمد تا حسابی به شخصیت او بپردازد. شوخ‌طبعی و بذله‌گویی، جذبه و شرارت خاصی که این شخصیت داشت در هیچ یک از دیگر شخصیت‌های این سری دیده نشد و چه خوب بود که توانستیم روند زندگی او را از دوران جوانی تا میانسالی‌اش دنبال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید